joi, 27 mai 2010

O zi...calduroasa


"Astazi va fi o zi frumoasa. Se anunta valori de pana la 32 de grade la umbra." Rad amar in coltul gurii la auzul acestei prognoze. Batucesc tigara la intervale regulate de unghia degetului mare, dupa care arunc o privire pe geamul de la bucatarie: oameni pasind agale (ba chiar timid), in armonie cu ritmul unei zile toride.
"Aaaa, tigara!" imi spun in gand. Uitasem complet de amica mea cu filtru, ramas fiind cu gandul la acea zi frumoasa pe care mi-o prevestea vocea grava de la radio (de pe masa mi te iau, mi te strang moale-n buze si mi te aprind cu o bricheta galbena cu piatra).

Singura conditie ca ziua mea sa fi fost una frumoasa era aceea ca, peste cinci minute, sa fi auzit trei batai in usa. Eu sa fi lasat tigara in scrumiera, sa fi pus ceva pe mine si, uitandu-ma pe vizor, sa fi remarcat o silueta familiara rezemata de balustrada. Te-as fi invitat inauntru, doar pentru a-ti vedea acel mers clatinat pe care il iubesc. Te-as fi prins de nas, dupa cum stii ca-mi place. (Sunt sigur ca) tu ai fi strambat din bot: "E asa frumos afara, ia si pune ceva pe tine sa iesim putin..."
Cele trei batai nu s-au mai auzit dinspre usa, tigara o am tot in mana si nu am prins pe nimeni de nas. Asadar, ziua mea a fost doar una calduroasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu